Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

På Salems webbplatser använder vi cookies för att webbplatserna ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.

Val av skola, inflyttning

Val av grundskola vid inflyttning till Salems kommun - så här gör du.

Vid ansökan om plats inför flytt till Salem, ska ansökan om skolplacering göras via kommunens webbplats. Vårdnadshavaren skapar ett användarkonto. Tre valalternativ ska anges i ansökan.

Salems kommun prioriterar folkbokförda elever vid eventuell kö till skolorna.

Kan inte förstahandsvalet tillgodoses så gäller andrahandsvalet, och så vidare. Det är rektor som beslutar om den inre organisationen, dvs hur många klasser/grupper och elever som skolan ska ha, i enlighet med rådande skollag.

Under den ordinarie skolvalsperioden som är tre veckor i januari är det inte möjligt att göra ansökningar via webben om skolbyte inom kommunen eller ny skolplats för nyinflyttade. Kontakta istället Barn- och utbildningsförvaltningen via epost: bou@salem.se

Senast uppdaterad 29 oktober 2018