"På tal om Salem" - kommunens taltidning

Salems kommun ger ut en taltidning för Salemsbor med lässvårigheter, den utkommer ungefär varannan månad. Tidningen tar i första hand upp det som står i vår kommuntidning Salems kommun informerar, men innehåller även lokala och kommunala nyheter, samt evenemangstips.

Du kan lyssna på taltidningen "På tal om Salem" direkt här på webben.

Klicka här för att lyssna på det senaste numret av På tal om Salem

Klicka här för att lyssna tidigare utgåvor av taltidningen

Prenumerera

Du som har nedsatt synförmåga, dyslexi eller andra lässvårigheter kan bli prenumerant på tidningen. Då skickas den gratis hem till dig. Tidningen är inläst på en cd av typen Daisy. En Daisy-skiva innehåller inläst tal lagrade i datafiler som mp3-format. Skivan är kapitelindelad och att lyssna på alla kapitel tar cirka en timme.

För att lyssna på skivan behöver du en Daisyspelare. Daisy-spelare kan lånas från biblioteken. Du som har en allvarlig synskada kan få låna en spelare via Stockholms läns landstings syncentral. Du kan också köpa en via Polarprint. En del nyare vanliga CD-spelare kan spela upp Daisy-skivor.

För att bli prenumerant så skickar du ett mail till kommunikation@salem.se.

Senast uppdaterad 04 maj 2020