Utökat parkeringsförbud längs Möllevägen

I syfte att undvika felparkering och att räddningstjänst eventuellt hindras från att nå Möllebadet har kommunen beslutat att utöka parkeringsförbudet längs Möllevägen. Med start idag gäller parkeringsförbud hela vägen fram till badet och parkeringen där.

Salems kommuns största och enda offentliga badplats är Möllebadet som ligger vid Garnudden i Uttran. När det är varmt och soligt och många vill till stranden samtidigt kan det bli bekymmer med trängsel både på stranden och på parkeringen. Om en olycka sker vid badplatsen är det viktigt att räddningstjänst snabbt kan ta sig fram, därför är det viktigt att inga fordon står felparkerade och blockerar vägen. Med anledning av detta har kommunen beslutat att införa parkeringsförbud längs hela Möllevägen. Under förmiddagen har miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen satt upp nya skyltar på vägen och det kommer kompletteras med ytterligare skyltar inom kort.

Vad kan jag göra för att hjälpa till?

• Parkera på anvisad plats.

• Ställ dig aldrig på eller framför räddningsvägar och bommar som leder ner mot en badplats.

• Har du möjlighet så ta gärna cykeln eller gå till badplatsen. På det sättet kan vi minska och förebygga trängsel vid badplatsernas parkeringar.

• Längs Möllevägen råder parkeringsförbud på grund av att räddningsfordon ska kunna ta sig fram - vänligen respektera det.

Har du några frågor?

Kontakta Linda Brander, trafikplanerare/gatuingenjör, på linda.brander@salem.se eller Victoria Skynäs, säkerhetssamordnare, på victoria.skynas@salem.se.

Senast uppdaterad 23 juni 2021