Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

På Salems webbplatser använder vi cookies för att webbplatserna ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.

Elektronisk faktura – efaktura/Uppgifter till leverantör

Betala gärna dina fakturor till Salems kommun via elektronisk faktura (e-faktura). E-fakturan distribueras digitalt direkt till din internetbank och du slipper få en pappersfaktura. På din internetbank kan du sedan enkelt betala fakturan, betalningsinformationen fylls i automatiskt och du kan även titta på gamla fakturor i bankens elektroniska arkiv. Här finns även uppgifter till leverantörer vid köp mot faktura.

Så gör du för att få e-faktura

Du anmäler att du vill ha e-faktura från Salems kommun på din internetbank. När du gör det kommer du att få samtliga fakturor från oss som e-faktura, oavsett vad den avser.

Det kostar inget att få e-faktura.

Avanmäl e-faktura

Avanmälan gör du på din internetbank.

Kontakt

Om du har frågor om fakturans innehåll ska du kontakta den referens som står på din faktura.

Uppgifter till leverantören vid köp mot faktura

Fakturaadress

Kommunen anlitar Recall i Östersund för skanning av pappersfakturor. Pappersfakturor skickas från leverantören direkt till denna fakturaadress:

Salems kommun
FE 133
831 88 ÖSTERSUND

I varje faktura måste beställarens ansvarskod/nummer anges som referens.

eFaktura

Vi använder oss av InExchange som vår VAN-operatör. Nedanstående information behövs för att skapa eFaktura första gången.

VAN-OPERATÖR: InExchange
GLN: 7362120002870
ORG: 212000-2874

PEPPOL
PEPPOL-ID: 0007:2120002874

Glöm inte att ange enbart beställarens ansvarskod/nummer som fakturareferens.

Senast uppdaterad 06 december 2021