Hans Olsson är årets företagare 2020

Utmärkelsen, som delats ut sedan 1992, delas ut av Salemföretagarna i samarbete med Företagarna Botkyrka-Salem och syftar till att uppmärksamma duktiga och drivna företagare i Salems kommun. Årets företagare 2020 i Salems kommun är Hans Olsson som driver byggföretaget Hotek AB. Stort grattis Hans!

Juryns motivering lyder:

Sedan många år driver Hans Olsson byggfirman Hotek AB och har varit stadigt belägen i Salems kommun. Företaget genomför både små och stora byggprojekt både i och utanför kommunen, kunderna är allt från privatpersoner, föreningar och företag - alla med en belåtenhet efter projektets avslut. I sitt arbete som företagare värnar Hasse om sina anställda och anställer gärna nyutbildade yngre för att växa som snickare och individer. Han har också goda kontakter med alla hantverksgrupper som behövs för att utföra ett lyckat projekt från början till slut. Arbetsplatsen lämnas uppstädad och iordningställd varje dag.

Hasse lever utan tvekan upp till sin logga “Snickare som får idéer att växa”.

Hans Olsson är årets företagare i Salems kommun år 2020.Hans Olsson har drivit företaget Hotek AB i Salems kommun i 30 år och sysselsätter gärna unga personer i kommunen som är intresserade av snickeri.

Årets företagare brukar presenteras på Salemsdagen som vanligtvis går av stapeln sista helgen i augusti, men med anledning av den rådande samhällssituationen har Salemsdagen detta år ställts in. Hans Olsson mottog därför utmärkelsen under en lunch med kommundirektören, kommunstyrelsens ordförande, ordförande i Företagarna Botkyrka-Salem, med flera, under fredagen.

Senast uppdaterad 04 september 2020