Beslutat att Bovieran bygger 54 lägenheter i Salem

Torsdag 17 maj tog kommunfullmäktige i Salem beslut om att Bovieran får bygga 54 lägenheter för äldre i kommunen.

- Vi är väldigt glada för möjligheten att få etablera oss i Salem med seniorboendet Bovieran, ett koncept där den stora inglasade vinterträdgården ger de boende möjlighet till gemensamma aktiviteter, trygghet, gemenskap, glädje och nya vänner, säger Sören Runsten, VD Bovieran AB.

Fårhagen, där Bovieran kommer att byggas, fungerar idag delvis som en hundrastgård. Salems kommun ansvarar för att hitta en ny närliggande lokalisering för befintlig hundrastgård som finns inom planområdet. Bovieran kommer att stå för kostnaden av en ny hundrastgård.

Johanna Henningsson
Planarkitekt Salems kommun