Upphandling och inköp
Vill du bli leverantör till kommunen eller något av våra bolag? Då ska du delta i en offentlig upphandling. Den sker enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) och kommunens upphandlingspolicy.
Salems kommun samarbetar med Telge Inköp AB om upphandlingar. För att kunna lämna anbud och vinna en upphandling hos Telge Inköp behöver du registrera ett konto hos Mercell TendSign.
På Mercell TendSigns webbplats hittar du alla aktuella upphandlingar och även nummer till deras kundsupportt. Om du mot förmodan inte får svar på dina frågor där kan du också kontakta ansvarig inköpare för upphandlingen hos Telge Inköp på inkop@telge.se eller 08-550 225 72.
Lag om krav på e-faktura
Som leverantör till Salems kommun ska ni skicka e-fakturor istället för pappersfakturor. Observera att PDF-faktura inte är godkänt format. Kommunens PEPPOL-ID är 0007:2120002874. Du hittar mer information om detta här.
Vanliga frågor och svar om upphandlingar
Aktuella kommunala upphandlingar
Aktuella upphandlingar från Salems kommun finns på följande hemsida, Telge Inköp. Sök på rubrik på upphandling eller publicerad (datum).
Direktupphandling
Inga just nu
Mer information
Senast uppdaterad 26 april 2024