Tyck till om förslag på ny avfallsplan

Tillsammans med SRV Återvinning och fyra andra Södertörnskommuner har Salems kommun tagit fram förslag till en ny avfallsplan. Nu och fram till den 20 november kan du lämna synpunkter på förslaget.

Enligt miljöbalken ska alla kommuner ha en avfallsplan och föreskrifter om hantering av avfall. Nu har Salems kommun tillsammans med SRV Återvinning och Botkyrka, Haninge, Huddinge samt Nynäshamns kommuner tagit fram förslag till en ny avfallsplan. I den beskrivs bland annat hur avfallshanteringen ska utvecklas och skötas år 2021-2030.

Du hittar förslaget till avfallsplan här.

I avfallsföreskrifterna beskrivs ansvar och skyldigheter, samt hur avfallet ska hanteras.

Du hittar avfallsföreskrifterna här.

Avfallsplan och föreskrifter finns att läsa här på vår hemsida men finns även tillgänglig för genomläsning på biblioteket och i kommunhusets reception från och med tisdag 27 oktober.

Var med och påverka

Du kan vara med och påverka innehållet genom att skicka in dina synpunkter till oss.

Välkommen att lämna eventuella synpunkter senast den 20 november 2020, antingen via mail på info@salem.se eller på biblioteket eller i kommunhusets reception.

Tack för din hjälp!

Senast uppdaterad 18 november 2020