Snart börjar Salems kommun med digitala fakturor

Från och med juni månad kommer Salems kommun att börja skicka digitala fakturor till dig som idag får fakturor för bland annat barnomsorg, äldreomsorg eller vatten och avlopp. Du som idag har pappersfakturor men också en brevlåda hos Kivra kommer att börja få dina fakturor digitalt istället.

Digitala fakturor gällande bland annat vatten och avlopp (VA), barnomsorg och äldreomsorg skickas ut via den digitala brevlådan Kivra tidigast i samband med den fakturering som görs i juni månad.

Vanliga frågor och svar

Har du Kivra och får idag hem pappersfakturor från oss?

Om du redan har Kivra kommer du automatiskt att ta emot fakturor digitalt från och med juni 2024.

Har du idag e-faktura via din bank?

Du som idag har e-faktura via din bank kommer fortsätta få dina e-fakturor till banken. Om du har Kivra och du hellre vill få fakturorna skickade dit kan du säga upp e-fakturorna via banken så kommer du per automatik att få dem till Kivra istället.

Har du varken Kivra eller e-faktura via din bank?

Om du varken har e-faktura via din bank eller en digital brevlåda hos Kivra kommer att fortsätta få din faktura via papperspost.

Senast uppdaterad 21 maj 2024