Positivt beslut om Ersboda 4H-gård, Skogsängsgårdens förskolekök, Toredalsgårdens förskolekök och Skogsängshallens förråd

Kommunstyrelsens tekniska utskott har den 21 november 2018 beslutat att utöka budget för Ersboda 4H-gård och Skogsängshallens förråd med 2,2 miljoner kronor och godkänt projektstart. Vidare har projektstart för ombyggnation av Skogsängsgårdens förskolekök och Toredalsgårdens förskolekök godkänts. Budget för dessa två projekt har höjts med 200 000 kr.

Budgetökningarna har beslutats då de inkomna anbuden ligger på högre belopp än tidigare budgeterat. De ökade kostnaderna kommer täckas genom omdisponering av medel ur 2018 års investeringsbudget.

Besluten betyder att avtal kommer kunna tecknas med entreprenör och arbete med projekten påbörjas.

Den planerade ombyggnationen av Villa Skönvik beslutade kommunstyrelsens tekniska utskottet att skjuta på framtiden för att minska finansieringsbehovet för de ovan nämnda projekten.

Senast uppdaterad 21 november 2018