Omval i Faluns kommunfullmäktige

Valprövningsnämnden har beslutat att, på grund av en sen röstleverans i samband med valet 2018, nu ha ett omval för kommunfullmäktige i Falu kommun.

Enligt vallagen måste alla kommuner ordna med förtidsröstning. Det innebär att du som är röstberättigad i omvalet av kommunfullmäktige i Falu kommun kommer kunna rösta i Salems kommun.

De exakta dagarna och öppettiderna är upp till varje kommun att bestämma. Förtidsröstningen i kommunhusets reception är öppet:

Måndag 1 april 2019 kl 14.00-18.30 och tisdag 2 april 2019 kl 08.00-11.00.

Valmyndigheten har beslutat att de nya kraven på avskärmning av valsedlar och de nya reglerna för personröstning inte kommer att gälla vid omvalet. Mer information hittar ni på www.val.se

Senast uppdaterad 28 mars 2019