Britt-Helén Bonnedahl, Ewa Hemberg och Johanna Nilsson från Rönninge show chorus tar emot gåvobeviset från Olle Glimvik (M), ordförande i kommunfullmäktige. Bredvid Olle står vice ordförande Tommy Eklund (S).

Kommunen uppvaktar Rönninge Show Chorus

Med en gåva på 10 000 kronor vill kommunen gratulera och uppmuntra Rönninge show chorus för deras fina guldmedalj i VM i barbershop samt för deras fantastiska körverksamhet.

Det var under fullmäktiges sammanträde den 3 oktober som Britt-Helén Bonnedahl, dirigent i kören, Ewa Hemberg och Johanna Nilsson tog emot en gåva på 10 000 kronor från kommunfullmäktiges ordförande Olle Glimvik. Salems kommun vill med gåvan inte bara gratulera till guldet i VM utan också uppmuntra en fortsatt stark körverksamhet, som inte bara skapar gemenskap och meningsfullhet för sina medlemmar utan som även sätter Salem på kartan och gör oss alla extra stolta att bo och leva just här.

Det var för snart två veckor sedan som Rönninge show chorus tävlade i barbershop-VM i New Orleans, USA, med sin kör på cirka 150 personer.  Med finalnumret "Made in Sweden for the world" gav de lyssnarna ett smakprov av svensk musik, med bland annat Abba och hitlåtar skrivna av Max Martin. Utöver guldet tog Rönninge Show Chorus även hem priset för "Most Entertaining Award" som röstats fram av publiken.

Klicka här för att se finalframträdandet

Senast uppdaterad 04 oktober 2019