Du kan inte deklarera hos kommunen

Det är inte kommunen som tar emot din inkomstdeklaration. Vill du inte deklarera elektroniskt eller posta deklarationen kan du vända dig till ett av Skatteverkets kontor i Södertälje.

Utöver att skicka in deklarationen med post eller att lämna den till ett servicekontor kan du deklarera via telefon, sms, Skatteverkets app eller e-tjänsten Inkomstdeklaration 1.

Du hittar all information du behöver på Skatteverkets hemsida.

Tidigare erbjöd Skatteverket tillsammans med kommuner möjligheten att lämna in skattedeklarationer till kommunerna men som ett led i att öka antalet elektroniskt inlämnade deklarationer har Skatteverket sedan flera år tillbaka tagit bort den möjligheten.

Senast uppdaterad 17 april 2019