Beslut Prästboda bollplan

Under kommunfullmäktiges sammanträde den 22 november togs det beslut i frågan om Prästboda bollplan.

Kommunstyrelsens förslag om konstgräs på Prästboda bollplan kompletterades med Lennart Kalderéns (M) tilläggsyrkande om att dialog ska startas med boende kring Prästboda bollplan för att göra belysning och matchspel möjligt.

Mia Franzén (L), Lennart Ejenäs (M), Håkan Paulsson (KD), Erik Glimvik (M), Björn Kvist (M), Ankie Bosander (C) instämde och anslöt sig till yrkandet.

Kommunstyrelsens förslag ställdes slutligen mot Socialdemokraternas förslag att införa en idrottsplats i Lövhagen istället för konstgräs på Prästboda.

Voteringens (röstningens) utfall blev:
15 röstade för kommunstyrelsens förslag
8 röstade för Socialdemokraternas förslag