Sms-utskick från Salems kommun

Under torsdagsmorgonen skickades ett sms ut till vårdnadshavare med barn på kommunens förskolor. Smset uppmanade till att klicka på en länk för att uppdatera hushållets årsinkomster.

Smset innehöll förra årets årtal och en direktlänk till det nya elevsystemet. Vi har blivit kontaktade av flera vårdnadshavare och förstår att smset kunde uppfattas som phishing/scam, men bekräftar härmed att smset har skickats från kommunens barn- och utbildningsförvaltning och att länken är säker att klicka på.

Det är viktigt att vara uppmärksam på denna typ av sms. I framtida utskick från kommunen kommer vi inte att inkludera direktlänkar utan istället hänvisa er till vår hemsida, salem.se, där ni kan läsa mer om hur ni ska gå tillväga för att exempelvis uppdatera hushållets årsinkomster.

Senast uppdaterad 15 februari 2024