Katarina Sweding ny barn- och utbildningschef

Katarina Sweding, tidigare rektor och utbildningsstrateg i Salem, har sedan februari 2020 varit tillförordnad förvaltningschef för barn- och utbildningsförvaltningen. Med start den 1 juni har hon permanent tagit över rollen.

Det känns både roligt och utmanande. Jag har arbetat i Salem i sammanlagt åtta år nu, och har under den här tiden skaffat mig en bra bild av det goda arbete som bedrivs i våra verksamheter, men också av vilka utvecklingsområden vi behöver jobba med. Nu ser jag fram emot att få driva arbetet vidare mot nya spännande mål, tillsammans med cheferna, alla medarbetare och inte minst mina duktiga tjänstemän på BoU-kontoret, säger Katarina Sweding.

Beslutet att Katarina Sweding permanent tar över tjänsten som förvaltningschef togs av kommundirektören efter samverkan med de förtroendevalda och facket i maj månad.

Katarina har gjort ett riktigt bra arbete som utbildningsstrateg och tillförordnad förvaltningschef för barn- och utbildningsförvaltningen här i kommunen. Det känns tryggt och det är med stort förtroende vi välkomnar henne till den fasta tjänsten, säger Mats Bergström, kommundirektör för Salems kommun.

Salems kommuns nya barn- och utbildningschefSalems kommuns nya barn- och utbildningschef, Katarina Sweding.

Katarina Sweding
Förvaltningschef och skolchef