Anna Widing ny skolchef i Salems kommun

Anna Widing börjar som ny skolchef samt förvaltningschef för barn- och utbildningsförvaltningen i februari 2024. Anna kommer närmast från Stockholm stad där hon arbetat som gymnasiechef. Hon har lång erfarenhet inom skol- och utbildningsområdet då hon tidigare jobbat som verksamhetschef och rektor i Botkyrka kommun samt rektor i Stockholm stad.

– Det känns väldigt positivt att välkomna Anna till Salems kommun som ny skolchef och förvaltningschef på barn- och utbildningsförvaltningen. Jag har stor tilltro till att hennes gedigna erfarenhet inom skolområdet kommer att kunna bidra till den fortsatta utvecklingen av Salems verksamheter, säger Mats Bergström, kommundirektör.

– Jag ser verkligen fram emot att börja som barn- och utbildningschef i Salems kommun. Tillsammans med alla medarbetare, vill jag bidra till att skapa en trygg, inspirerande och kreativ lärmiljö för varje barns och elevs lärande och utveckling, säger Anna Widing.

I februari 2024 tar Anna Widing över som skolchef och förvaltningschef på barn- och utbildningsförvaltningen. Foto: Ulrika Pudas.

Mats Bergström
Kommundirektör