Press- och informationsmaterial

Vi informerar kommuninvånare och media om det som händer i kommunen. Det gör vi genom nyheter på webbplatsen, i vårt pressrum och i ett informationsblad som delas ut till alla hushåll. För den som har svårt att läsa gör vi även en taltidning.

Information, press och grafisk profil

Vi informerar kommuninvånare och media om det som händer i kommunen. Vi publicerar nyheter på webbplatsen och i en kommuntidning som delas ut till alla hushåll. För den som har svårt att läsa gör vi en taltidning. Vi skickar även ut pressmeddelanden till media.

Salems kommun har en egen grafisk profil som representerar kommunen. Den fungerar som vårt ansikte utåt och gör så att människor känner igen och kommer ihåg oss. Den ska också göra det lätt för omvärlden att se vilka verksamheter som drivs av kommunen. Du kan läsa mer om profilen under Grafisk profil.

Salems kommun har en egen logotyp. Den är den officiella symbolen för Salems kommunala organisation. Den består av vårt kommunvapen samt texten "Salems kommun" som är specialritad för Salems kommun. Logotypen ska finnas med i alla sammanhang där Salems kommun är avsändare, medarrangör eller sponsor.

Läs mer om vår information längre ned i menyn.

Senast uppdaterad 18 maj 2021