Konstgräsplanen placeras på Salemsvallen

Pressmeddelande från Salems kommun 2016-02-19

Kommunfullmäktige beslutade igår att den nya konstgräsplanen för sjumannaspel ska placeras på Salemsvallen.

- Fullmäktige har fattat ett praktiskt och rationellt beslut för ungdomsfotbollens bästa, säger Lennart Kalderén (M). - Sjumannaplanen med konstgräs ska ligga vid Salemsvallen i Rönninge där det finns omklädningsrum, toaletter, buss och parkering. Det finns inte på Orren i Salem, avslutar Lennart Kalderén.

I november 2015 beslutade kommunfullmäktige att avsätta 1 miljon kronor till år 2016 för att anlägga en konstgräsplan för sjumannaspel. Fullmäktige ville då inte besluta om placering av planen utan ville att ärendet först skulle behandlas av kommunstyrelsens tekniska utskott och kultur- och fritidsnämnden. Kommunstyrelsens tekniska utskott föreslog senare att planen skulle anläggas vid Salemsvallen och kultur- och fritidsnämnden föreslog att den skulle anläggas vid Orrens bollplan.

Lennart Kalderén (M)
Kommunstyrelsens ordförande