Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

På Salems webbplatser använder vi cookies för att webbplatserna ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.

Kommunfullmäktige och kommunstyrelsen

Kommunfullmäktige

Kommunfullmäktige bestämmer i kommunen.
De bestämmer om viktiga frågor
som budget, kommunalskatt
och att bygga nya hus.
Alla får komma till kommunfullmäktiges
möten och lyssna.

Kommunstyrelsen

Kommunfullmäktige väljer ut
de politiker som är med i kommunstyrelsen.
Kommunstyrelsen är som kommunens regering.
De gör förslag som kommunfullmäktige
röstar ja eller nej till.
Kommunstyrelsen ska se till att
det som kommunfullmäktige beslutar
ska bli verklighet.
Kommunstyrelsen håller också ordning
på kommunens ekonomi.

 
 
 

Senast uppdaterad 25 april 2016