Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

På Salems webbplatser använder vi cookies för att webbplatserna ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.

Kultur

Salems kommun har vacker natur och en spännande historia.

Runt sjön Bornsjön kan du hitta mycket som visar
kommunens historia.

Du kan hitta runstenar, fornborgar och bronsåldersrösen
nära de gamla gårdarna Bergaholm, Vällinge och Fågelsta.

Salem har mycket kultur.
Du kan till exempel se en konstutställning
eller vara med på en konsert.

Du kan också bli medlem i en förening,
till exempel Salems Hembygdsförening,
Salems Teater- och musikförening,
Botkyrka-Salems Hemslöjdsförening
eller Salems Gille.

Du som är pensionär kan se seniorbio
på biografen Murgrönan i Salems centrum.
Biografen visar filmer för pensionärer
varje tisdag klockan 13.00.

 

Senast uppdaterad 25 april 2016