Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

På Salems webbplatser använder vi cookies för att webbplatserna ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.

Skolan

Alla barn i Sverige måste gå i grundskolan i 9 år.

Alla föräldrar måste se till att deras barn går i skolan 
och alla kommuner måste ordna platser i skolan till alla barn.

Barnen börjar i skolan det år som barnen fyller 7 år.

I Salem kan du välja skola till ditt barn. 
Du kan välja mellan kommunens skolor och privata skolor.

Rektorn på en skola bestämmer hur många elever
som får plats på skolan.

Om du inte väljer en skola så får ditt barn en plats
på en skola som har plats för barnet.

 

Senast uppdaterad 19 januari 2017