Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

På Salems webbplatser använder vi cookies för att webbplatserna ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.

Fritidshem

Fritidshem är till för barn som går i skolan.

Barnen får vara på fritidshemmet före och efter skolan.
Fritidshem kallas också fritids.

Barn har rätt att gå på fritids till och med vårterminen
samma år som de fyller 13 år, om föräldrarna studerar eller arbetar.

Fritidshemmen ligger på samma ställe som skolorna.
Du måste söka plats på fritidshem.

Vad kostar fritids?

En plats på fritidshem kostar pengar varje månad.
En familj som tjänar mer pengar betalar mer, 
men det kostar aldrig mer än 908 kronor per månad.

Om du har flera barn på fritids betalar du bara
full avgift för det första barnet.
Barn två och tre kostar mindre, och om du har
ännu fler barn betalar du ingenting för dem.

 

Senast uppdaterad 19 januari 2017