Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

På Salems webbplatser använder vi cookies för att webbplatserna ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.

Förskola

Alla barn som har fyllt 1 år har rätt till en plats i förskolan.
Du kan välja mellan kommunens förskolor och privata förskolor.

Du kan också välja ett familjedaghem (pedagogisk omsorg).
Då är ditt barn med i en liten grupp hemma hos en dagbarnvårdare.

Om du vill att ditt barn ska vara i kommunal eller privat omsorg 
söker du om det senast 4 månader innan ditt barn behöver en plats.

Du söker plats på www.salem.se

Vad kostar förskola?

En plats i förskolan kostar pengar varje månad.
En familj som tjänar mer pengar betalar mer, 
men det kostar aldrig mer än 1362 kronor per månad.

Om du har flera barn i förskolan betalar du bara hel avgift
för det första barnet. Barn två och tre kostar mindre, 
och om du har ännu fler barn betalar du ingenting för dem.

 

Senast uppdaterad 19 januari 2017