Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

På Salems webbplatser använder vi cookies för att webbplatserna ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.

Bygglov

Du behöver bygglov från kommunen
för att bygga ett nytt hus.
Oftast behöver du också bygglov
för att bygga om eller ändra ett hus.
En del små ändringar kan du göra på
ditt hus utan bygglov.

Bygg- och miljönämnden beslutar om bygglov,
men tjänstemän på bygg- och miljöförvaltningen
kan besluta om små frågor.

Detaljplanen för den mark du äger
bestämmer hur du får bygga där.
Prata gärna med oss innan du bestämmer
hur du ska bygga.
Vi kan ge råd om hur du ska göra.

Funderar du på att bygga?
Vill du veta mer om kommunens planer?
Undrar du hur du får bygga på din mark?
Prata med planarkitekterna eller
bygglovshandläggaren i kommunen.

Ring kommunens växel
på telefonnummer 08 532 598 00.
De kan koppla ditt samtal till oss
eller ge dig vår e-postadress.

 
 
 

Senast uppdaterad 25 april 2016