Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

På Salems webbplatser använder vi cookies för att webbplatserna ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.

Viktigt meddelande till allmänheten, VMA

VMA är en signal som hörs i hela Salem.

Signalen låter i 7 sekunder.
Sedan är det tyst i 14 sekunder.
Sedan låter signalen i 7 sekunder igen.
Signalen kan låta flera gånger.

Räddningstjänsten skickar ut signalen
om en allvarlig olycka har hänt,
till exempel om det brinner på en fabrik
och röken är giftig.


När du hör signalen ska du gå in
och stänga dörrar, fönster och ventiler.
Lyssna på radion på kanal P4
så får du veta vad som händer.
När det inte är farligt längre låter signalen i 30 sekunder.

Räddningstjänsten testar signalen
första måndagen i mars, juni, september och december.

 

Senast uppdaterad 25 april 2016