Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

På Salems webbplatser använder vi cookies för att webbplatserna ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.

Brand

Om det börjar brinna
kan du tänka på att göra tre saker.

1. Rädda.
Du och andra ska bort från elden
så fort som möjligt.
2. Larma.
Ring 112 och larma brandkåren
som ska släcka elden.
3. Släck.
Om du kan ska du försöka
släcka elden själv.

Om du bor i ett höghus
och det brinner längre ner i huset
ska du stanna kvar i din lägenhet
med stängd dörr och stängda fönster.
Åk inte hiss när det brinner.
Röken från elden är giftig
och farlig att andas in.

 
 

Senast uppdaterad 25 april 2016