Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

På Salems webbplatser använder vi cookies för att webbplatserna ska fungera på ett bra sätt för dig. Genom att surfa vidare godkänner du att vi använder cookies. Läs mer om cookies här.

Vad är en kris?

En kris kan vara en stor olycka
som många människor råkar ut för.
Det kan också vara till exempel en storm
eller en brand med giftig rök.

Här är några exempel på kriser:
1. När en storm skadar många hus och träd.
2. När en buss råkar ut för en olycka
och många människor skadar sig.
3. När en lastbil välter och lasten är giftig.

Vad är krisberedskap?

Krisberedskap är att veta vem
som ska göra vad när en kris händer.
De personer som jobbar med krisberedskap
i Salems kommun ska veta vem som har
ansvar för att göra vad när det
blir en kris i kommunen.

 

Senast uppdaterad 25 april 2016