Preliminärt valresultat i Salems kommun

Enligt det preliminära valresultatet från valet 11 september fortsätter alla partier inneha samma mandat från tidigare mandatperiod, med undantag för två partier.

Likt den förra mandatperioden fortsätter Moderaterna vara störst med 11 mandat, Centerpartiet och Liberalerna har två mandat vardera och Kristdemokraterna ett mandat. Socialdemokraterna har sju mandat, Vänsterpartiet ett mandat och Rönningepartiet tre mandat.

Skillnaden mot den förra mandatperioden är att Miljöpartiet nu tappat sitt mandat i kommunfullmäktige och Sverigedemokraterna har nu fyra, ett mer från tidigare mandatperiod.

Valresultatet fastställs efter onsdagsräkningen den 14 september.

Preliminärt valresultat

Moderaterna 11 (0)

Socialdemokraterna 7 (0)

Sverigedemokraterna 4 (+1)