Överskott på 18,8 miljoner i Salems bokslut

Kommunens bokslut för 2018 visar preliminärt ett överskott på 18,8 miljoner kronor. Det är drygt 6,3 miljoner bättre än budgeterat.

- Ännu ett år med stabilt plusresultat. Det känns bra med den stabila "bottenplattan" i ekonomin när vi nu tar fart för stora investeringar. Ett stort tack till personalen som byggt upp detta goda resultat, säger kommunstyrelsens ordförande Lennart Kalderén (M).

Att notera
Bokslutet är vid denna tidpunkt inte granskat av kommunens revisorer. Bokslutet kommer att behandlas av kommunstyrelsen den 8 april och av kommunfullmäktige den 25 april.

Senast uppdaterad 20 mars 2019