Lennart Kalderéns träd på plats i Skönviksparken

Salems kommuns förra ordförande för kommunstyrelsen, Lennart Kalderén, gick i slutet på februari i pension efter att ha axlat rollen som ordförande i 24 år. Till hans ära har kommunen planterat ett träd i Skönviksparken, invid Rönninge centrum.

Tack återigen Lennart för en lång och trogen tjänst som kommunstyrelsens ordförande i Salems kommun.

Idag monterades skylten vid tokyokörsbärsträdet. Runt om trädet har jordgubbar planterats.

På bild syns Raili Nilsson (C), gruppledare, Linda Brander, trafikplanerare och gatuingenjör, Stefan Grahn, projektledare, Lennart Kalderén, Senad Palic, driftchef för VA/utemiljö, Håkan Paulsson (KD), gruppledare, Rickard Livén (M), kommunstyrelsens ordförande, och Arne Närström (S), oppositionsråd.

Senast uppdaterad 30 juni 2022