Läs allt om valet i senaste numret av kommuntidningen

Undrar du hur ett valresultat räknas fram och hur röstmottagarna säkerställer att valet går till korrekt? Förra veckan delades senaste numret av Salems kommun informerar ut till hushållen i kommunen. I den kan du läsa allt du behöver veta om valet nu på söndag den 11 september.

Förutom information om valet på söndag kan du läsa hur och var du kan förtidsrösta innan dess. Du kan även ta del av informationstexter från våra lokala partier, där de berättar mer om sina viktigaste frågor och åsikter. Observera att två lokala partier, Miljöpartiet och Sverigedemokraterna, inte inkommit med texter till detta nummer.

Numret handlar mycket om höstens val, men du kan även läsa mer om krisberedskapsveckan som går av stapeln vecka 39 samt hur du kan skicka in din nominering för årets idrottsstipendiat.

Om du inte fått hem numret i brevlådan kan du alltid läsa tidningen online på salem.se/tidning eller hämta ett exemplar i receptionen i kommunhuset.

Senast uppdaterad 05 september 2022