Information om bankomaten i Salem Centrum

Bankomaten i Salem centrum har ännu inte åtgärdats trots att kommunen flera gånger tryckt på både centrumförvaltaren Paliro AB samt centrumägaren Grandholm AB. Nu kräver kommunfullmäktige gemensamt att en ny bankomat installeras omedelbart. En ny bankomat skulle ha varit på plats direkt efter sommaren 2020, men fortfarande syns ingen bankomat till.

– Ett privat företag ska tillgodose efterfrågan från sina kunder. En centrumägare måste därför se till att kunderna kan ta ut kontanter. Centrumägaren Paliro AB måste leva upp till sina utfästelser! Jag vill också uppmana salemsbor med synpunkter att kontakta Paliro AB. Närmare kontaktuppgifter finns på deras hemsida, paliro.se, säger Lennart Kalderén, kommunstyrelsens ordförande.

Sedan nyåret 2020 har bankomaten i Salem centrum varit ur funktion. Centrumförvaltaren Paliro AB och centrumägaren Grandholm Gruppen AB har, i likhet med Bankomat AB, uttalat att bankomaten ska ersättas. Många salembor har kontaktat kommunen med frågor om hur det går, och kommunen i sin tur har ställt frågan vidare med löfte om att den ska komma på plats snart, detta har dock inte hänt.

Senast uppdaterad 06 oktober 2020