Glöm inte bort att tycka till om Salems kommun

Varje år skickar Salems kommun ut en medborgarundersökning via SCB. Det gör vi för att vi vill veta hur ni tycker att det är att leva och bo i kommunen. Har du tagit emot undersökningen? Glöm inte bort att sista dag att tycka till är den 29 oktober via post och 2 november via webben.

Svaren från undersökningen används till att se vad som är bra och mindre bra i Salem och hur vi kan förbättras. I år är det 161 kommuner som valt att genomföra undersökningen vilket innebär att enkäten kommer nå ut till över 200 000 personer runt om i Sverige. Det stora deltagandet ger oss bra möjligheter att också jämföra oss med andra kommuner.

Vem tar emot enkäten?

Slumpvis utvalda personer som bor i Salems kommun och som är över 18 år.

Hur besvaras enkäten?

Enkäten kan besvaras via en pappersenkät eller på webben, där det även går att svara på engelska. Det går även att få pappersenkäten på arabiska. Dina svar är anonyma och kan inte spåras till dig.

När måste enkäten vara besvarad?

Svaren behöver vara hos SCB senast den 2 november, vilket innebär att pappersenkäten måste postas senast den 29 oktober och sista svarsdag för enkäten på webben är 2 november kl. 13.00.

Läs mer om undersökningen på SCB:s hemsida.

Senast uppdaterad 08 oktober 2021