Annika Holmertz tillförordnad kultur- och fritidschef

Vid årsskiftet tar Annika Holmertz över rollen som kultur- och fritidschef i Salems kommun. Annika har i över sex år arbetat som fritidskonsulent i kommunen och har en gedigen erfarenhet och kunskap om kommunens föreningar, fritidsverksamheter och kulturliv.

Kommunens nuvarande kultur- och fritidschef Rolf Johanson går i pension våren 2023, men avgår som förvaltningschef vid årsskiftet. Beslutet att Annika Holmertz tar över som tillförordnad förvaltningschef togs av kommundirektören efter samverkan med bl.a kultur- och fritidsnämndens ordförande och vice ordförande.

Vid årsskiftet tar Annika Holmertz över som tillförordnad kultur- och fritidschef i Salems kommun. Foto: Salems kommun.

Annika Holmertz, fritidskonsulent och tillträdande kultur- och fritidschef
annika.holmertz@salem.se

Mats Bergström, kommundirektör