Anki Bosander lämnar Salems kommuns kommunfullmäktige

Ankie Bosander lämnar kommunstyrelsen efter 30 år

Efter 30 år på kommunen väljer Ankie Bosander (C) att trappa ner sina politiska uppdrag och lämnar därför sin post i kommunstyrelsen. Hon fortsätter dock i partiet och kommer att sitta kvar i fullmäktige.

Vad är du stoltast över?

Som parti så är vi är stolta över kommunens goda ekonomi och den höga kvalitet i kommunens omsorg, skola och äldreomsorg. Självklart är jag väldigt stolt över Ersboda 4H-gård som är en fråga jag drivit. Det är väldigt roligt att det har blivit en plats för alla, inte bara barn och unga. Till exempel hade gården besök från Salarps äldreboende vilket är jätteroligt. Sen är jag även väldigt stolt över att Skönviksvillan blivit en riktig kultur- och samlingspunkt.

Hur känns det att sluta i kommunstyrelsen?

Det är lite blandat. Jag är så glad att vi har Raili som tar över, hon är verkligen rätt person för jobbet. Sen kommer jag säkert klättra lite på väggarna. Men jag lägger heller inte av helt, jag kommer vara kvar i kommunfullmäktige och aktiv i partiet. Sen kommer jag ju göra vad jag kan för att stötta Raili. Kanske hinner jag även plocka en och annan svamp också!

Raili Nilsson kommer att ta över efter Ankie Bosander som centerpartiets gruppledare. Ni kan nå henne via raili.nilsson@salem.se

Salems kommun vill tacka Ankie Bosander för alla hennes år på kommunen och önska henne lycka till i framtiden.

Senast uppdaterad 19 augusti 2019