Andreas Lundvall ny ordförande för kultur- och fritidsnämnden

Under kommunfullmäktiges sammanträde den 24 februari valdes Andreas Lundvall (M) till ny ordförande i kultur- och fritidsnämnden. Innan rollen som ordförande för kultur- och fritidsnämnden har Andreas Lundvall varit aktiv som ledamot i Socialnämnden och kommer fortsatt vara ledamot i Södertörns Brandförsvarsförbund.

Andreas Lundvalls tidigare styrelseuppdrag innefattar många uppdrag inom idrott- och föreningslivet. Han har bland annat suttit i styrelsen för IFK Salem (hockey) samt för KKIS (konståkning). Andreas har också haft rollen som ordförande för Södermanlands Ishockeydomarförening och ledamot för Region Domarföreningen ÖST (Ishockey).

Andreas tar över rollen som kultur- och fritidsnämndens ordförande från Rickard Livén, som numera har rollen som kommunstyrelsens ordförande.

Andreas Lundvall (M)
Ordförande i kultur- och fritidsnämnden
andreas.lundvall@salem.se

Senast uppdaterad 09 mars 2022