Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

På måndag lanseras kommunens nya e-tjänst för bygglov!

Salems kommun satsar på digitalisering och en bättre och enklare bygglovshantering både för privatpersoner och företag. För att göra det enklare att ansöka om bygglov lanserar vi måndag 5 december kommunens nya e-tjänst för bygglov, anmälan, förhandsbesked och strandskyddsdispens.

Utöver att söka bygglov och utföra samtliga ärenden digitalt kan du som sökande exempelvis följa din ansökan steg för steg, skicka in kompletteringar, boka in möte med din inspektör och kommunicera med din handläggare. 

All kommunikation med handläggaren från Salems kommun kommer att ske via e-tjänsten. När något nytt har hänt i ditt ärende kommer du att få avisering via e-post eller din digitala brevlåda.

Användning av e-tjänst

Mobilt bank-ID krävs för att du ska kunna använda dig av tjänsten och identifiera dig på ett säkert sätt. Se också till att du har en digital brevlåda för myndighetspost (t.ex. Min myndighetspost eller Kivra) så att du kan ta emot meddelanden via e-tjänsten. Läs mer på minmyndighetspost.se eller kivra.seOm du inte har möjlighet att skaffa bank-ID kan du kontakta kommunens växel på 08-532 598 00.

Mer information om bygglov

Vill du bygga nytt, ändra eller riva? Du hittar all information om bygglov, bygglovsbefriade åtgärder mm på salem.se/bygga nytt.

Senast uppdaterad 06 december 2022