Barnhand räcks upp i förgrunden i klassrum med elever och lärare i bakgrunden

Ökad måluppfyllelse i Salems skolor

Ny statistik från Skolverket visar att eleverna i de kommunala grundskolorna i Salem ökar sin måluppfyllelse i åk 9 samt behörigheten till gymnasieskolan

För fjärde året i rad ökar meritvärdet för elever i åk 9 i de kommunala grundskolorna i Salem. Läsåret 17/18 hade våra elever ett genomsnittligt meritvärde på 251,8 vilket kan jämföras med 243,1 från läsåret innan. Den jämförande siffran för hela riket är 223,3. Även andelen behöriga elever till gymnasieskolan har ökat från föregående år och ligger nu på hela 92,4%.

Det här visar att Salems lärare gör ett fantastiskt arbete för att möta varje elev utifrån individuella behov och förutsättningar och att det systematiska arbetet med att stärka kvaliteten i undervisningen verkligen har gett effekt.
- Ett stort tack till alla lärare som varje dag arbetar hårt för att alla våra elever ska lyckas i grundskolan och bli behöriga för att fortsätta sina studier på gymnasieskolan, säger förvaltningschef Eva Lindkvist.

Senast uppdaterad 08 oktober 2018