Diplom för andelen ekologisk mat

Salems kommun har tilldelats Ekomatligans diplom för andelen ekologisk mat i skolorna. I kommunen är drygt 30% av skolmaten ekologisk.

Ekomatcentrum är en ideell förening med syftet att verka för en bättre miljö och en hållbar produktion i livsmedelskedjans alla led. Föreningen arrangerar bland annat Ekomatligan, en ranking av landets kommuner, landsting och regioner avseende deras ekologiska inköp.

Varje år arrangeras en diplomeringsceremoni för de kommuner, landsting och regioner som har klassat in i Ekomatsligan. Salems kommun var i år en av de som fick ta emot Ekomatsligans diplom då vi har uppnått 30% andel ekologisk mat till våra barn, unga och äldre.

Senast uppdaterad 02 juli 2018