För dig som är röstmottagare

Här har vi samlat information till dig som har uppdrag som röstmottagare i Salems kommun antingen på valdagen eller under perioden för förtidsröstning. Denna sida kan komma att uppdateras löpande.

Obligatorisk utbildning

Den obligatoriska utbildning kommer att ske vid tre tillfällen. Du ska gå på ett av tillfällena.

Tider för utbildning

16 augusti kl. 16.00-19.00, Stora Murgrönan, röstmottagare valdagen

17 augusti kl. 16.00-19.00, Lilla Murgrönan, röstmottagare förtidsröstningen

22 augusti kl. 18.00-21.00, Stora Murgrönan, röstmottagare både för förtid- och valdagen

Glöm inte att ta med en ID-handling då kontroll kommer att göras.

Utbildningsmaterial och information

Här nedan hittar du länkar till valmyndighetens olika utbildningsfilmer, valsäkerhet och nyhetsbrev. Vi rekommenderar att du går igenom valmyndighetens material och informationsfilmer innan utbildningen i augusti.

Utbildning röstmottagare

Valsäkerhet

Nyhetsbrev 2022

Handledning för Röstmottagare i Förtidsröstningen