Salems kommunalråd Lennart Kalderén och Bovierans VD Sören Runsteen  på besök i Fårhagen där 55+boendet kommer att byggas.

Salems kommunalråd Lennart Kalderén och Bovierans VD Sören Runsteen på besök i Fårhagen där 55+boendet kommer att byggas.

Stort intresse för Bovieran i Salem

I förra veckan var Bovierans VD Sören Runsteen på plats i Salem och tillsammans med Salems kommunalråd Lennart Kalderén besökte han Fårhagen där 55+boendet kommer att byggas.

– Vi ser verkligen fram emot Bovierans säljstart och att få ta det första spadtaget nere iFårhagen. Jag vet att det finns ett stort intresse från seniorerna för denna typ av boende. Projektet har gått rekordsnabbt från idé till färdig detaljplan. Bovierans bygge kommer att bli ett värdefullt tillskott i en kommun som har fina boendemiljöer som framgångsfaktor, säger Lennart Kalderén (M), kommunstyrelsens ordförande.

Försäljningen av Bovierans nya bostäder i Salem förväntas starta i september men redan nu har fler än 600 personer anmält sitt intresse till den planerade Bovieran.
– Bovieran i Salem kommer att bli vår tredje fastighet i Storstockholm och vi är väldigt glada över det rekordstora intresse som har visats för de nya bostäderna. Från starten har vi haft fruktbara och bra dialoger med kommunen och vi är glada över att kunna ge seniorerna ett gott liv på Bovieran, säger Sören Runsteen, VD på Bovieran.

Lennart Kalderén
Kommunstyrelsens ordförande
lennart.kalderen@salem.se

Malin Haag