Salems kommun utvärderar krisarbetet med extern konsult
För att kunna utvecklas och förbättra vårt arbete kommer kommunen utvärdera sin hantering av covid-19-pandemin med hjälp av en politisk styrgrupp och extern konsult.
Det övergripande syftet med utvärderingen är att granska huruvida kommunens krisledningsarbete i samband med pandemin hanterats på ett korrekt och ansvarsfullt sätt samt dra lärdomar, identifiera förslag till utveckling och ta tillvara på erfarenheter från händelsen.
– Vi vill få en lägesbild över hur väl ansvars- och arbetsfördelningen fungerar i ett aktiverat läge samt få rekommendationer på hur vi kan förbättra krisledningsarbetet för att göra arbetet så bra och effektivt som möjligt, både på central- och förvaltningsnivå, säger Lennart Kalderén (M), kommunstyrelsens ordförande.
Kommunens krisledningsnämnd har tillsatt en politisk styrgrupp som tillsammans med en extern konsult ska utföra uppdraget. Utvärderingen förväntas vara genomförd och sammanställd i slutet av 2020.
Senast uppdaterad 26 juni 2020