Medarbetare i Salems kommun får bonus för coronainsatser

Alliansen i Salems kommun vill visa sin uppskattning för medarbetarna och tacka dem för en gedigen arbetsinsats under det gångna året. Detta föreslås kommunstyrelsen fatta beslut om på sammanträdet den 7 mars. Bonusen består av en utbetalning på 3000 kr per anställd samt en extra ledig dag som ska tas ut under detta år.

Ökade skatteintäkter har skapat ett mycket gott resultat för 2021. Vi vill visa vår erkänsla av de stora arbetsinsatser som krävts av personalen i samband med pandemin. Därför blir det en lönebonus på 3000 kr per anställd, samt en ledig dag, säger Lennart Kalderén (M), kommunstyrelsens ordförande.

Bonusen gäller alla månadsanställda och timanställda som varit anställda samt arbetat mer än 90 dagar i kommunen under 2021 och som fortfarande är anställda. Salems kommuns ekonomi är fortsatt stark främst tack vare ökade skatteintäkter. Kostnaden för bonusen uppskattas till ca 4,5 miljoner kronor.

Senast uppdaterad 23 februari 2022