Daglig verksamhet öppnar upp igen

Med anledning av coronavirusets framfart tog krisledningsnämnden i våras beslut om tillfällig nedstängning av kommunens dagliga verksamheter. Nu har beslut tagits att öppna upp samtliga verksamheter inom området funktionsnedsättning igen från och med den 17 augusti.

Daglig verksamhet är en viktig social kontaktyta och erbjuder möjligheter till utveckling och självständighet för våra deltagare. Våra deltagare ser fram emot att vi öppnar igen den 17 augusti. Inför öppnandet har ett antal åtgärder vidtagits för att säkerställa det sociala avståndet och minska risken för smittspridning, säger Jenny Thorsell, socialchef.

De dagliga verksamheter som öppnar upp är daglig verksamhet på Skyttorp, Timmermansgården, Körsbärsgården och Gläntan, samt secondhandbutiken i Salems centrum. Åtgärder som vidtas av samtliga verksamheter för att minska risken för smittspridning inkluderar bland annat begränsade grupper med få deltagare åt gången, noggranna hygienrutiner, samt regelbunden desinficering av tagytor.

Kommunens secondhandbutik Affären öppnar upp igen den 17 augusti.Kommunens secondhandbutik Affären - nya och gamla saker öppnar upp igen den 17 augusti.

Jenny Thorsell
Socialchef