Centrumägaren: Ny bankomat och kontantcenter snarast efter sommaren

Bankomaten i Salems centrum blev för ett halvår sedan vandaliserad i samband med nyårshelgen och sedan dess har salemsborna inväntat en ny bankomat. Diverse komplikationer har gjort att det dröjt, men nu meddelar centrumägaren Paliro att en lösning är på gång.

Det är företaget Bankomat AB som har ansvar för bankomaten i Salems centrum och enligt dem har diverse komplikationer hittills satt stopp för installationen av en ny bankomat.

Nu meddelar Paliro AB att tanken är att etablera en bankomat i galleriagången, och ha ett så kallat kontantcenter där det även går att sätta in kontanter.

– Vi som fastighetsägare vill ha en bankomat i centrum som en viktig service till våra besökare, säger Andreas Hyltefors, Paliro AB.

Just nu arbetar samtliga berörda parter med hur lösningen kommer att se ut rent praktiskt. Paliro AB meddelar att kontantcentret beräknas vara färdiginstallerat snarast efter sommaren 2020.

Det är skönt att centrumägaren Paliro kommit fram till en lösning för ett kontantcenter. Bankomaten är viktig för många salemsbor och därmed också för affärsidkarna i Salems centrum. Många salemsbor har varit aktiva i denna fråga och kommunen har drivit på, så det är trevligt att se resultat, säger Lennart Kalderén (M), kommunstyrelsens ordförande.

Mer information om den nya bankomaten i Salems centrum kommer att publiceras på vår hemsida.

Senast uppdaterad 12 juni 2020