Blomsterprinsessan Carina Kandell - Årets företagare 2013

Näringslivskommittén i Salem nominerar Carina Kandell till Årets företagare 2013 i Salems kommun. Kommittén har följande motivering:

"Carina Kandell är en driftig företagare med ett engagemang och driv utöver det vanliga. Hon driver sitt företag Blomsterprinsessan med stor yrkeskunskap och kreativitet, och hennes engagemang som företagare sträcker sig också utanför det egna företaget. Carina fixar med julmarknader och andra gemensamma aktiviteter vid Rönninge Torg, har ett finger med i spelet i olika sammanhang och får också tid över till att påverka samhället i företagarfrågor. Carina har blivit en välkänd företagarprofil i Rönninge och är ett gott föredöme som företagare. "

I näringslivskommittén finns representanter från kommunen och lokala företagsorganisationer. Priset överlämnas av Företagarna i Stockholms län vid Salemsdagen lördagen den 24 augusti.

Jan Forsman
Planeringschef