Årets företagare 2014 - Arja Hermansson, Filioli Barnbutik

Näringslivskommittén i Salem nominerar Arja Hermansson, Filioli Barnbutik i Salems centrum, till årets företagare 2014. Kommittén har följande motivering:

"Arja Hermansson driver sitt företag Filioli Barnbutik med stort engagemang och starkt driv. Expansion av verksamheten med ytterligare en butik samt näthandel är exempel på Arjas företagsamhet som entreprenör.
Arja Hermansson har på kort tid skapat en verksamhet för försäljning av barnkläder som blivit känd för hög kvalitet på varorna och hög servicenivå. Arjas energi och kreativitet räcker också till aktiva och idérika insatser för Centrumföreningen i Salems Centrum. Arjas kreativa insatser gör henne till en god förebild som företagare."

Sedan 1992 delar organisationen Företagarna ut utmärkelsen "Årets företagare". Utmärkelsen går till en företagare som utfört en prestation i sin kommun och som genom sitt sätt att vara fungerar som en förebild för andra företagare. I Salems kommun nomineras företagaren av Näringslivskommittén som består av representanter från kommunen och lokala företagsorganisationer. Priset överlämnas av Företagarna i Stockholms län vid Salemsdagen den 30 augusti.

Jan Forsman
Planeringschef