Till minne av Harriet Gustafsson

Harriet Gustafsson var en ledande förtroendevald under många år i kommunen, redan 1967 satt hon i kommunfullmäktige och var aktiv ända till långt in på 90-talet. Framför allt som kommunfullmäktigeledamot och gruppledare för dåvarande Folkpartiet, som kommunstyrelseledamot och ordförande i Kulturnämnden.

- Harriet Gustafsson, född 3 december 1922, har lämnat sitt liv på jorden den 21 september 2018. Vi liberaler har mist en av våra starka, kvinnliga förgrundsfigurer- med mångårigt politiskt engagemang i Salems kommun. Kanske minns vi Harriets brinnande engagemang främst inom kultur och fritidsnämndens ansvarsområde men jag minns henne även som en kärleksfull och kunnig mentor. Våra varmaste tankar går dessa dagar till de tre sönerna Morgan, Jan och Mats med familjer som mist en älskad mor, svärmor och farmor.
För Salems Liberaler
Mia Franzén
Gruppledare (L)

-Harriet var en ledstjärna i politisk stilfullhet tack vare sin charmiga och respektingivande personlighet. Jag är stolt över att få ha arbetat tillsammans med Harriet Gustafsson, allt under Salems första år som egen kommun då hon fanns i ledningen för den pionjärinsats som byggde upp den nya organisationen.

Lennart Kalderén (M)
Kommunstyrelsens ordförande