Laddstolpe i Rönninge centrum

Kommunstyrelsens tekniska utskott har beslutat om att installera en laddstolpe för elbilar i Rönninge centrum.

Kommunstyrelsens tekniska utskott har beslutat att laddstolpar för elbilar ska installeras vid Rönninge station. De kommer att installeras vid infartsparkeringen söder om järnvägen.

- Övergång till fossilfria bränslen, främst genom elbilar, är en av vår tids ödesfrågor, säger kommunstyrelsens ordförande Lennart Kalderén (M). - Det är viktigt att kommunerna går före, bl a genom att fatta beslut om laddstolpar. - Salems kommun kommer att återkomma med förslag om strategi för att kommunens egen bilflotta gradvis ska gå över till elbilar och att fler laddstolpar kan anläggas, avslutar Lennart Kalderén.

Läs hela beslutet här.

Senast uppdaterad 03 april 2017